Hvad er svæveflyvning i Viborg

I Viborg svæveflyveklub er det en samling af 20-30 forskellige mennesker der alle samme synes at de har verdens bedste hobby eller sport -  svæveflyvning er nemlig begge dele.

Der er konkurrence på højt plan og det er  at nyde naturen på flyvepladsen og udsigten højt oppe fra rundt i Jylland.

I luften er svæveflyvning en meget individuel sport, på jorden er det lige det modsatte. Vi er meget afhængige af hinandens hjælp, hvilket giver et stort fællesskab i langt de fleste svæveflyveklubber.

Svæveflyvning om vinteren

Svæveflyvning er primær en sommeraktivitet hvor vi flyver fra slutningen af marts til slutningen af oktober. Og hvad laver vi så om vinteren ?

Vi er på værkstedet, hvor der er et team omkring hver fly, Flyene bliver passet og plejet så enhver bilejer vil blive misundelig. Flyene skilles helt ad kontrolleres og samles igen, pudses og poleres. Så ved sæsonstart er vi sikre på at sikkerheden er helt i top til den kommen de sæson og flyene er i topform.

Der er plads til 2 flykroppe og et par vinger på værkstedet hvor vedligeholdelsen findet sted.

Nu har du faktisk lært lidt om svæveflyvning.

MEGET Sværere er det ikke og det er en sport/hobby som LAngt de fleste kan lære

Ja tak, jeg vil gerne have tilsendt information om elevforhold i klubben

Din besked er sendt
Din besked kunne ikke sendes, prøv venligt igen senere